سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشمها پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]
طریق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ولایت فقیه را نمیتوانند بخرند

آیت‌الله مصباح یزدی:
مشکل دشمنان این است که ولایت فقیه را نمی‌توانند بخرند

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: مشکل دشمنان این است که ولایت فقیه را نمی‌توانند بخرند و ولی‌فقیه از هیچ چیز نمی‌ترسد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌ یزدی در دیدار با دبیران استان‌های سراسر کشور حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ابعاد فتنه از ابتدی تاریخ اسلام اظهار داشت: از صدر اسلام همواره حوادث مختلفی وجود داشته که از زبان قرآن و روایات، فتنه نامیده شده و در زمان پس رحلت پیامبر اکرم(ص) و همچنین جنگ‌های سه گانه امیرالمومنین (ع) همواره نمونه‌هایی از فتنه وجود دارد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در جریانات اخیر توجه داشته باشیم همان سخنان مقام معظم رهبری است که به کسب بصیرت تاکید کردند و همه می‌دانیم که داشتن بصیرت در مسائل اجتماعی و فتنه‌های گوناگون گوهری بسیار گرانبهاست.
وی افزود: بصیرت در افراد مختلف مراتبی دارد و اینطور نیست که کسی بصیرت کامل داشته باشد.
آیت‌الله مصباح‌یزدی تصریح کرد: هر کس باید به بصیرت خود بیفزاید و ما خداوند را شکر می‌کنیم که در راس هرم حکومت اسلامی، مقام معظم رهبری است که بصیرت‌اش از همه مدعیان بیشتر است و این نعمت آنچنان بزرگ است که هر قدر هم شکر کنیم، کم است.
وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چه کار کنیم که بصیرت افراد بیشتر شود، گفت: مسئله بصیرت آنقدر با ارزش است که گروه‌های مختلف فکری با تخصص‌های گوناگون باید مطالب خود را روشن، محکم و سنجیده تدوین کنند.
رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: افرادی که در مقابل ما هستند، می‌گویند ما اهل بصیرت هستیم زیرا هوش، تحصیل، تجربه علمی و عملی ما در ارتباط با مراکز علمی دنیا بیشتر است اما چگونه باید فهمید که آنها اهل بصیرت هستند یا ما اهل بصیرت هستیم.
وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اهل بصیرت باشید، مخاطب اصلی آنها هستند و این مسئله‌ای صاف و عریان که در یک سوء مقام معظم رهبری و در سوی دیگر آنها قرار دارند.
آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه پایه اصلی بصیرت فکر است، بیان داشت: بصیرت به معنای بینش عمقی در مقابل بینش سطحی، که گاهی انسان‌ها درباره حوادث گوناگون سریع قضاوت می‌کنند و لایه ظاهری را می‌بینند بلکه بصیرت این است که لایه‌های زیرین حوادث را درک کنیم.
وی افزود: متاسفانه عده‌ای وجود دارند که خواسته‌های خود را در زیر لایه‌های گوناگون حوادث پنهان می‌کنند و هنرشان این است که از این راه مردم را فریب می‌دهند.
وی ادامه داد: باید فکر و عقل خود را به کار ببندیم و قوه عقل را در مسیر صحیح قرار داده و نتیجه صحیح از استدلال‌ها به دست آوریم، قوه فکر یک ابزار مانند همه ابزارهای دیگر در شناخت است.
آیت‌الله مصباح‌یزدی تاکید کرد: قرآن راهی را به ما نشان می‌دهد که در فکرمان اشتباه و مغالطه نکنیم و آن اینکه در مسائل مختلف محکمات و متشابهاتی وجود دارد و باید از محکمات شروع کرد و سراغ یقین‌ها رفت و در پرتو محکمات، متشابهات را تفسیر کرد.
وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی هر روز به شکلی به دنبال زیر سئوال بردن روح اسلام و ولایت فقیه بوده و همه هدف دشمنان ضربه به این دو اصل است.
وی افزود: مشکل دشمنان این است که ولایت فقیه را نمی‌توانند بخرند، ولی‌فقیه از هیچ چیز نمی‌ترسد، ایران خاری در چشم دشمنان است و آنها اعتراف کرده‌اند که در مقابل ایران نتوانسته‌اند کاری انجام دهند و همه هدفشان این است که ولایت فقیه را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه باید برای کسب بصیرت فکر را در جهت صحیح به کار گرفت، ادامه داد :متاسفانه در رده‌های پایین جامعه ضعف بصیرت وجود دارد و باید به سراغ همان مسئله‌ای که مقام معظم رهبری تاکید کرد که کسب بصیرت است، حرکت کنیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( شنبه 88/11/3 :: ساعت 7:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

علامه مصباح یزدی
ریشه تمام انحرافات از صدر اسلام تاکنون دلبستگی به دنیا است
علامه مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان؛
فیلم دیده نشدهی عیادت عمار از عمار
برخی بستگان امام(ره) مانند 1400 سال قبل رفوزه شدند
آیت الله مصباح یزدی در مهدیه مشهد
آیت الله مصباح یزدی
زمینه ترقی و سقوط آدمی
علامه مصباح
آیت الله مصباح یزدی
باید خود را برای شبهات جدید فلسفی آماده کنیم
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 13
>> بازدید دیروز: 61
>> مجموع بازدیدها: 329755
» درباره من

طریق
حق جو
در این وبلاگ گزیده ای از نظرات آیت الله مصباح یزدی به صورت لینک منعکس می گردد.

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی آثار علامه مصباح یزدی [4]
فهرست کتب علامه مصباح یزدی [152]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صمیمیت؛ محور ارتباط مؤمنین بارش رحمت در سایه محبت دو مؤمن .
» آرشیو مطالب
سال 85
بحث مشروعیت و مقبولیت
در باب ولایت فقیه
دوستان واقعی اهل بیت
محاسبه نفس
نگاه مؤمن به دنیا
نشانه هاى ایمان
دین و جهل دینی
ثمرات استقامت
شرط نجات بخش
خوف و رجا
شادی
دام های شیطان
چند کاستی اخلاقی
پاداشهایی بزرگ
شیعه از منظر امام صادق
گناه مغفور و نیکی مقبول
تبلیغات
سخنرانیها
مطالب متنوع
سال 87
سال 88
سال 89
بهار 90
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
بهار 91
تابستان 91
پاییز 91
زمستان 91
بهار 92
تابستان 92
پاییز 92
زمستان 92
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» طراح قالب
 – جنبش وبلاگی حامیان جبهه پایداری