سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت به زنان، از اخلاق پیامبران ـ درودهای خداوند بر آنان باد ـ است . [امام صادق علیه السلام]
طریق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» همکاری حوزه و سپاه

آیت‌الله مصباح یزدی:
همکاری حوزه و سپاه برای حفظ انقلاب ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی سپاه، خدمت به فرهنگ اسلام ناب است، گفت: همکاری حوزه و سپاه عامل مهمی در حفظ و تداوم انقلاب است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( چهارشنبه 89/12/25 :: ساعت 5:48 عصر )
»» ناگفته هایی از حضور اخیر رهبر معظم انقلاب در منزل آیت الله مصباح

رهبرانقلاب: بنده به سهم خودم قدر آقای مصباح را می دانم/ این سه جهت در ایشان جمع است: علم، بصیرت و صفا

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از آخرین سفرهای غیررسمی خود به شهر مقدس قم که با هدف بازدید از بزرگان و مراجع عظام تقلید صورت گرفته است، با حضور در منزل آیت الله مصباح یزدی، نزدیک به سی دقیقه با ایشان و خانواده و فرزندان وی به گفتگو پرداختند.

 
به گزارش رجانیوز، در این دیدار که مشابه حضور پیشین ایشان در بیت آیت الله مصباح یزدی، سرشار از ابراز احساسات و عواطف خانواده مصباح یزدی بود، رهبر معظم انقلاب نکاتی را پیرامون ویژگی های شخصیتی آیت الله مصباح یزدی بیان فرموده و به ابراز احساسات خانواده مصباح یزدی پاسخ گفتند. گزارش بخش هایی از این دیدار را که در فضایی سرشار از ابراز احساسات نسبت به رهبر انقلاب صورت گرفته است را در ادامه می خوانید.
 
در ابتدای این دیدار، مقام معظم رهبری، بعد از احوالپرسی‌های مرسوم خطاب به آیت‌الله مصباح یزدی و خانواده‌ ایشان فرمودند: جلسه به شدت عاطفی است.  عواطف نقش مهمی در ادامه راه و اقامه حدود الهی و حاکمیت الهی دارند. در انقلاب ما هم فکر به تنهایی نمی‌توانست این حرکت عظیم را انجام دهد عواطف هم مورد لطف الهی است. دوستی و دشمنی یکی از معیارها و ملاک‌هاست. این محبتی که ابراز می‌شود بر می‌گردد به لطف حضرتعالی، و سرچشمه جوشان محبت و التفات شما نسبت به ما سرازیر می‌شود در همه خانواده و مجموعه فرزندان و اهل و همه. 
 
این یک جهت، جهت دوم این که این هم مربوط به شخص من نیست؛ مربوط به معیارها، مربوط به اسلام و انقلاب و مربوط به این راه است. این را الحمد‌لله من می‌دانم و خداوند متعال نگذاشته من اشتباه کنم و تصور کنم که این مربوط به شخص من است. می‌دانم که مربوط به خداست و مربوط به راه است کما این که نسبت به شخص امام(ره) با توجه به عظمت و جذابیتی که امام(ره) داشت همین بود؛ یعنی مردم برای خدا امام(ره) را دوست می‌داشتند و بدنبال او حرکت می‌کردند؛ خود ایشان هم این را کاملا می‌دانست.
 
ولی امر مسلمین در ادامه افزودند: بنابراین توقع ما از این مجموعه محترم و عزیز این است که دعا کنند تا منشأ این محبت‌ها که توجه به خدا و پیمودن راه خداست در ما استمرار پیدا کند و باقی بماند و ما بفهمیم و بدانیم که باید چه کار کنیم و به کدام طرف حرکت کنیم و خداوند متعال ما را هدایت و دستگیری کند. واقعا نیاز داریم به دستگیری لحظه به لحظه پروردگار که اگر این نباشد یقینا کار مشکل خواهد شد.
 
رهبر فرزانه انقلاب همچنین اظهار داشتند: بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم. واقعا می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا.
 
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌ا... وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند. خداوند کسان ایشان را، آقازاده‌های ایشان، همسر محترم، عروس‌ها و دامادها همه را مشمول لطف و هدایت خودش قرار دهد.
 
پس از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای، آیت‌ا... مصباح یزدی در پاسخ به ابراز لطف و محبت معظم له اظهار داشت: ما که زبانمان الکن است که از پس شکر‌گزاری این نعمت عظیم الهی برآییم. همین اندازه عرض می‌کنیم که " ‌الله اعلم حیث یجعل رسالته". و در شبانه روز از عمق دل دعا می‌کنیم که خداوند برکات حضرتعالی را روز افزون ‌کند و در سایه عنایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به همه امت اسلامی توفیق شکر‌گزاری این نعمت را مرحمت نماید.
 
در ادامه حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: بله! دعا کنید که خداوند هدایت کند ما را. یادتان هست که من یک وقت در زمان ریاست جمهوری به شما عرض کردم که نیاز الان من به کمک معنوی خیلی بیش‌تر از سابق است. جنابعالی خدمت آقای بهجت(ره) رسیدید و پیغام رساندید که کمکی کنند و بعد از آن ایشان دو تا نامه فرستادند که من آن نامه‌ها را دارم و الحمدلله این کمک‌ها وجود داشته و ما قدر می‌دانیم. الان هم همین طور است. من خیلی احتیاج دارم به کمک معنوی و انشاء ‌ا... خدای متعال این دعاهای شما را به هدف اجابت برساند و ما را مشمول رحمت و کمک و هدایت خودش قرار بدهد.
 
آیت‌الله مصباح در ادامه اظهار داشت‌: البته هر کس ظرفیتش بیش‌تر است نیازش هم بیش‌تر است.حتی نیاز پیامبر(ص) و اولیای خدا هم بیش از ماهاست. انشاء ‌الله خداوند وجود حضرت‌عالی را از همه بلیات حفظ بفرماید و به ما هم توفیق معرفت بیش‌تر به اولیای خودش و به شخص جنابعالی را بدهد و محبت و ارادت ما را روز افزون کند. جنابعالی هم دعا کنید که خداوند عاقبت ما را ختم به خیر کند.
 
رهبر معظم انقلاب درباره درس هفتگی استاد مصباح در دفتر مقام معظم رهبری فرمودند: هر چه از آن پخش شده و من گوش کردم واقعا انسان استفاده می‌کند. در ماه مبارک رمضان که سخنرانی ایشان عصرها پخش می‌شد من غالبا گوش می‌کردم و بهره می‌بردم.
 
در پایان این دیدار ‌آیت‌ا... مصباح یزدی اظهار داشت‌: از طرف همه خانواده، خانم‌ها و آقایان از این که بزرگواری فرمودید و گوشه چشمی به این خانه انداختید، تشکر می‌کنم. صادقانه عرض می‌کنم ما راضی به زحمت نبودیم. کمال افتخار ماست که گوشه چشمی به این مجموعه داشته باشید و مشمول دعاهایتان قرار بگیریم انشاء ا....
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز ابراز داشتند: امیدواریم که باز هم از این فرصت‌ها داشته باشیم.
 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( شنبه 89/12/7 :: ساعت 8:44 عصر )
»» مثلث بصیرت

آیت‌الله مصباح یزدی:
هوشمندی، شناخت دین و تقوا سه رأس مثلث بصیرت هستند

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: وقتی انحراف برخی از صحابی پیامبر(ص) را مطالعه کنیم، از حال کسی که زمانی از دست امام(ره) حکم مسئولیت دریافت کرده و امروز برای براندازی نظام از اسرائیل کمک می‌گیرد،‌ تعجب نخواهیم کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( شنبه 89/12/7 :: ساعت 8:29 عصر )
»» جانشینی شایسته تر از آیت الله خامنه ای برای امام ندیدم

آیت‌الله مصباح یزدی:
جانشینی شایسته‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای برای امام ندیدم

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: 76 سال از خدا عمر گرفتم و بینی و بین‌الله جانشینی شایسته‌تر از آیت الله خامنه‌ای برای امام خمینی(ره) در کل عالم ندیدم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( شنبه 89/11/30 :: ساعت 7:58 عصر )
»» در دیدار با امام خامنه ای و علامه مصباح یزدی چه گذشت؟

بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می دانم. واقعا می دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا./ این سه جهت در ایشان جمع است هم علم هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است خداوند متعال انشاء الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( چهارشنبه 89/11/27 :: ساعت 9:58 عصر )
»» دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی

با حضور آیت‌الله مصباح یزدی؛
آثار مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی از برگزاری همایش رونمایی آثار این مرکز در 12 اسفند ماه با حضور آیت‌الله مصباح یزدی خبر داد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( دوشنبه 89/11/18 :: ساعت 12:11 صبح )
»» الگو شدن انقلاب ایران

آیت‌الله مصباح یزدی:
قدرت‌های دنیا در معادلات بین‌المللی نیازمند ایران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه انقلاب ایران الگویی برای کشورهای اسلامی شده است، گفت: قدرت‌های دنیا می‌دانند که در معادلات بین‌المللی بدون حضور ایران به نتیجه‌ای نمی‌رسند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( پنج شنبه 89/11/7 :: ساعت 10:46 عصر )
»» امتیاز برجسته اسلام

آیت‌الله مصباح‌ یزدی:
امتیاز برجسته اسلام نسبت به سایر ادیان عدم تحریف قرآن است

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تحریف نشدن قرآن بزرگ‌ترین نعمت برای بشر است، گفت: اگر در قرآن نیز مانند تورات و انجیل تحریف صورت می‌گرفت، چگونه می‌توانستیم راه درست و سعادت را پیدا کنیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( یکشنبه 89/10/26 :: ساعت 6:37 عصر )
»» امنیت دینی

آیت‌الله مصباح یزدی:
فرهنگ ارائه شده در دانشگاه‌ها امنیت دینی را ضروری نمی‌داند

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت مقوله امنیت دینی گفت: امروز در دانشگاه‌های ما که مسئولان کشور را تربیت می‌کند، فرهنگ غیر اسلامی ارائه می‌شود؛ در این شرایط، نسلی که امام(ره) و انقلاب را ندیده است، برقراری امنیت دینی را ضروری نمی‌داند.

ادامه مطلب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( پنج شنبه 89/10/16 :: ساعت 10:28 عصر )
»» هشدار به دولت

هشدار مصباح یزدی؛
مبادا کسانی در دولت نفوذ کنند که معلوم شود سرسپرده بیگانگان بوده‌اند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح یزدی گفت: مبادا کسانی در دولت نفوذ کنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بیگانگان بوده‌اند. اگر دیروز فردی در دولت اسلامی در دوره امام(ره) موقعیتی داشت و بعد خیانت کرد، امروز هم ممکن است کسانی وارد دولت اسلامی شده و مورد توجه دیگران نیز قرار بگیرند و خیانتی بزرگ‌تر از خیانت آن‌روز نسبت به انقلاب انجام دهند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 7:49 عصر )
   1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

علامه مصباح یزدی
ریشه تمام انحرافات از صدر اسلام تاکنون دلبستگی به دنیا است
علامه مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان؛
فیلم دیده نشدهی عیادت عمار از عمار
برخی بستگان امام(ره) مانند 1400 سال قبل رفوزه شدند
آیت الله مصباح یزدی در مهدیه مشهد
آیت الله مصباح یزدی
زمینه ترقی و سقوط آدمی
علامه مصباح
آیت الله مصباح یزدی
باید خود را برای شبهات جدید فلسفی آماده کنیم
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 26
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 329163
» درباره من

طریق
حق جو
در این وبلاگ گزیده ای از نظرات آیت الله مصباح یزدی به صورت لینک منعکس می گردد.

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی آثار علامه مصباح یزدی [4]
فهرست کتب علامه مصباح یزدی [152]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صمیمیت؛ محور ارتباط مؤمنین بارش رحمت در سایه محبت دو مؤمن .
» آرشیو مطالب
سال 85
بحث مشروعیت و مقبولیت
در باب ولایت فقیه
دوستان واقعی اهل بیت
محاسبه نفس
نگاه مؤمن به دنیا
نشانه هاى ایمان
دین و جهل دینی
ثمرات استقامت
شرط نجات بخش
خوف و رجا
شادی
دام های شیطان
چند کاستی اخلاقی
پاداشهایی بزرگ
شیعه از منظر امام صادق
گناه مغفور و نیکی مقبول
تبلیغات
سخنرانیها
مطالب متنوع
سال 87
سال 88
سال 89
بهار 90
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
بهار 91
تابستان 91
پاییز 91
زمستان 91
بهار 92
تابستان 92
پاییز 92
زمستان 92
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» طراح قالب
 – جنبش وبلاگی حامیان جبهه پایداری