سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشین بى خرد مباش که او کار خود را براى تو آراید و دوست دارد تو را چون خود نماید . [نهج البلاغه]
طریق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سکوت در برابر جسارت

آیت‌الله مصباح‌یزدی:
سکوت در برابر جسارت به ساحت امام حسین(ع) محکوم است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: روز عاشورا عده‌ای به ساحت امام حسین(ع) جسارت می‌کنند آن وقت برخی هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و سکوت پیشه می‌کنند که محکوم است.


به گزارش خبرگزاری فارس ‌از قم، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی چهارشنبه شب در جمع اقشار مختلف مردم در بیت مقام معظم رهبری به بررسی ابعاد فتنه پرداخت و افزود: مواردی که در قرآن در مورد فتنه بیان شده به دو دسته تقسیم می‌شود و شرایطی را به وجود می‌آورد که افراد در سر دو‌راهی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه حقیقت فتنه سر دوراهی قرار دادن افراد است، اظهار داشت: خداوند به وسیله فتنه به دنبال امتحان کردن بنده خود است بنابراین طبق آیات قرآن خداوند بشر را با انواع گوناگون فتنه مورد امتحان قرار می‌دهد.
رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه خداوند امتحان کننده حقیقی است، تصریح کرد: موارد امتحان از طرف خداوند فرق می‌کند و بعضی وقت‌ها خداوند صریحا خودش بنده خود را مورد امتحان قرار می‌دهد.
مصباح یزدی با بیان اینکه خداوند در برخی موارد امتحان کردن بشر را واگذار می‌کند، ادامه داد: امتحان از طرف خداوند و به طریق دیگر فقط برای سنجش بشر است.
وی با اشاره به آیه‌ای از سوره‌‌ عنکبوت خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید «مردم فکر می‌کنند اگر ایمان آورند همه چیز تمام شده، اما این طور نیست ما بشر را به حال خود رها نمی‌کنیم و مدام در حال امتحان او هستیم».
رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به آیاتی از قرآن متذکر شد: خد‌اوند در قرآن می‌فرماید ما همه پدیدهای زمین را وسیله‌ای برای امتحان بشر قرار داده‌ایم.
آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه هر وسیله‌ای که توجه انسان را به خود جلب کند وسیله امتحان است، گفت: خداوند به وسیله این جاذبه‌ها می‌خواهد رفتار بنده خود را نمایان کند که آیا او حلال یا حرام می‌کند و در مسیر درست حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه خداوند یکسری نعمت‌های خاص را وسیله امتحان قرار قرار داده است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید فرزندان ‌و اموال وسیله آزمایش هستند چراکه هیچ انسانی در دنیا نیست که تعلق خاطر خاصی به فرزند و اموال نداشته باشد.
رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) فقر و نعمت را دو وسیله آزمایش و امتحان بشر از طرف خداوند دانست و گفت: نعمت‌های دنیا و فقر هر دو وسیله آزمایش است.
مصباح‌یزدی با بیان اینکه چیزی که وسیله آزمایش و امتحان بشر است از دست دادن آن حسرت خوردن ندارد، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر کسی را غنی یا فقیر کردیم برای آزمایش اوست و ممکن است کسی که ثروتمند باشد ثروت او وسیله عذابش شود.
وی اختلاف سطح زندگی افراد را یکی دیگر از وسیله‌های امتحان بشر توسط خدواند خواند و اظهار داشت: خدواند در قرآن می‌فرماید اگر می‌خواستیم می‌توانستیم همه را یک جور بیافرینیم ولی زمینه‌هایی فراهم کردیم تا ختلاف‌هایی به وجود بیایید تا وسیله‌ای برای آزمایش باشد.
رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: خداوند زمینه رشد فراوانی در ‌بشر قرار داده است تا از فقر بتواند به ثروت برسد.
مصباح‌یزدی تصریح کرد: هر کس توکل داشته باشد خداوند روزی او را خواهد داد، اما‌ به این به آن معنی نیست که در خانه بنشینیم.
وی با برشمردن مشکلات زندگی بشر خاطرنشان کرد: زمینه بروز این مشکلات توسط خود بشر فراهم می‌شود که باید ببینیم تا چه‌ حد به دستورات خداوند عمل کرده‌ایم.
مصباح‌یزدی با بیان اینکه خدواند بزرگ‌ترین امتحان را برای حضرت ابراهیم قرار داد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید حضرت ابراهیم را با پرتاب در آتش امتحان کردیم تا میزان صبر او مشخص شود و این امتحانات برای آن بود تا حضرت ابراهیم به امامت برسد.
وی با بیان اینکه در مقابل خداوند بیشترین ثروت را در بین پیامبران به حضرت سلیمان داد، تصریح کرد: ثروتی که خداوند به حضرت سلیمان داد نظیر نداشته که این هم وسیله آزمایش است.
رئیس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: حضرت ابراهیم با آن همه عظمتش روز قیامت در جلوی امام حسین (ع) زانو خواهد زد.
مصباح یزدی با بیان اینکه همه عالم فدای امام حسین (ع)هستند، افزود: روز عاشورا عده‌ای به ساحت امام حسین (ع) جسارت می‌کنند آن وقت برخی هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و سکوت پیشه می‌کنند که محکوم است.
وی با بیان اینکه برخی‌ها معلوم نیست از کجا به کجا می‌روند، گفت: جسارت به امام حسین (ع) همیشه محکوم است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( پنج شنبه 88/11/1 :: ساعت 8:43 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

علامه مصباح یزدی
ریشه تمام انحرافات از صدر اسلام تاکنون دلبستگی به دنیا است
علامه مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان؛
فیلم دیده نشدهی عیادت عمار از عمار
برخی بستگان امام(ره) مانند 1400 سال قبل رفوزه شدند
آیت الله مصباح یزدی در مهدیه مشهد
آیت الله مصباح یزدی
زمینه ترقی و سقوط آدمی
علامه مصباح
آیت الله مصباح یزدی
باید خود را برای شبهات جدید فلسفی آماده کنیم
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 8
>> بازدید دیروز: 91
>> مجموع بازدیدها: 329899
» درباره من

طریق
حق جو
در این وبلاگ گزیده ای از نظرات آیت الله مصباح یزدی به صورت لینک منعکس می گردد.

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی آثار علامه مصباح یزدی [4]
فهرست کتب علامه مصباح یزدی [152]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صمیمیت؛ محور ارتباط مؤمنین بارش رحمت در سایه محبت دو مؤمن .
» آرشیو مطالب
سال 85
بحث مشروعیت و مقبولیت
در باب ولایت فقیه
دوستان واقعی اهل بیت
محاسبه نفس
نگاه مؤمن به دنیا
نشانه هاى ایمان
دین و جهل دینی
ثمرات استقامت
شرط نجات بخش
خوف و رجا
شادی
دام های شیطان
چند کاستی اخلاقی
پاداشهایی بزرگ
شیعه از منظر امام صادق
گناه مغفور و نیکی مقبول
تبلیغات
سخنرانیها
مطالب متنوع
سال 87
سال 88
سال 89
بهار 90
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
بهار 91
تابستان 91
پاییز 91
زمستان 91
بهار 92
تابستان 92
پاییز 92
زمستان 92
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» طراح قالب
 – جنبش وبلاگی حامیان جبهه پایداری