سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تفکرت برایت بینش می آورد و مایه عبرت گرفتن تو می گردد . [امام علی علیه السلام]
طریق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سه رکن مهم

علامه مصباح یزدی: معرفت دینی، بصیرت و تقوا سه رکن مهم برای همه افراد جامعه است.

آیت الله مصباح یزدی و گفت: هیچ نهاد و سازمانی به تنهایی نمی‌تواند این سه رکن را در مردم نهادینه کند، بلکه باید برنامه‌ای گسترده و عمیق برای آشنایی توده مردم با تفکر صحیح اسلامی و بینش سیاسی و خودسازی برگزار شود؛ زیرا به خاطر ضعف در همین ارکان بود که بعضی افراد در سطوح عالی اجرایی کشور دست از عقاید خویش برداشته و به بهانه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به ترویج سکولاریسم ‌پرداختند تا رضایت بیگانگان را جلب کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت گفت: در طول تاریخ، اختلافات همواره وجود داشته و گاهی در ابن اختلافات حق و باطل در مقابل هم بوده، گاهی نیز شرایطی پیش آمده که حق و باطل به هم آمیخته شده است. ما باید توجه داشته باشیم که همواره در جبهه حق قرار بگیریم.
وی ادامه داد: معیارهای تشخیص حق و باطل را باید از اسلام گرفت. افرادی این معیارها را خوب می‌شناسند که اسلام را بهتر بشناسند و مصداق بارز آن حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای هستند.
علامه مصباح یزدی با اشاره به نقش گروه‌های مختلف در به ثمر رسیدن انقلاب گفت: هرچند بعضی از گروه‌هایی که با دین رابطه ای نداشتند نیز کمابیش در به ثمر رسیدن انقلاب نقشی ایفا کرده‌اند، اما توده مردم (که بار اصلی انقلاب را به دوش کشیدند) به اسلام علاقه‌مند بوده و اصل این انقلاب برای احیای اسلام انجام شد؛ حضرت امام(ره) نیز در بسیاری از گفتارهای خود بر این مسأله تأکید داشتند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هرچند انقلاب بر اساس اسلام شکل گرفت، اما متأسفانه در زمینه ترویج باورهای صحیح اسلامی و تضعیف باطل که اساسی‌ترین کار بعد از انقلاب اسلامی بود، فعالیت جدی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از مسؤولان در آن زمان اهمیت این مسأله را درک نکرده بودند و تنها پیروزی در جنگ و آبادانی کشور را وظیفه خود می‌دانستند؛ هم‌چنان‌که هنوز هم برخی از مسؤولان رده بالای این نظام اهمیت آن را به درستی درنیافته‌اند و حتی برخی از افرادی که به این مسایل می‌پردازند، مورد اتهام قرار می‌گیرند.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این‌که حوادث اخیر در کشور اهمیت نقش افکار و اعتقادات و لزوم ترویج فرهنگ صحیح را نشان داد، گفت: از منظر امام(ره) حتی هدف اصلی انقلاب عدالت اجتماعی نبود، بلکه هدف معرفت الله است.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تاریخچه «طرح ولایت» گفت: بعد از رحلت امام(ره) و ظاهر شدن برخی نابسامانی‌های فکری، و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی، با همکاری جمعی از طلاب و برادران سپاه طرحی به نام «طرح ولایت» پایه‌ریزی شد تا بتوان به کمک آن در مقابل افکار سوء ایستادگی کرد؛ هرچند برای اجرای این طرح هیچ پشتوانه اجرایی و حتی امکانات مناسبی وجود نداشت.
وی ادامه داد: تنها پشتوانه این کار ایمان و دلسوزی عده‌ای از افراد بود که با مشاهده نابسامانی‌های فکری و شبهات موجود در دانشگاه‌ها بدون در اختیار داشتن امکانات اجرایی اقدام به فعالیت کردند؛ در حالی‌که یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی فعالیت در بعد فرهنگی است.
علامه مصباح یزدی ادامه داد: این طرح از آن زمان هرسال برگزار شد و هرچه جلوتر رفت، رشد و توسعه بیشتری یافت؛ اما این فعالیت بر اساس وظایف محوله قانونی از طرف یک ارگان یا سازمان نبود و هنوز هم این‌چنین است.
وی با بیان این‌که ضعف فرهنگی، بزرگ‌ترین ضعف این نظام است، ادامه داد: علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی و نظامی، هنوز در این زمینه فعالیت جدی صورت نگرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همان‌گونه که در طول 8 سال دفاع مقدس، وقتی مردم دیدند که ارتش به تنهایی توانایی مقابله با دشمن را ندارد، خودشان دست به کار شده و کمبودها را جبران کردند، امروزه نیز بسیجی‌ها باید با تلاش انقلابی کمبودهای فرهنگی را جبران کنند.
وی ادامه داد: حتی اگر رئیس جمهور نیز به فعالیت فرهنگی در کشور بپردازد، نه به خاطر وظیفه رسمی، بلکه به خاطر روحیه بسیجی اوست.
علامه مصباح یزدی با اشاره به نقش تأثیرگذار شبهات گفت: در جریانات اخیر بعضی از کسانی که در اوایل انقلاب خدماتی را برای انقلاب انجام داده بودند، تحت تأثیر شبهات الحادی راضی به حذف اسلام از حکومت شدند و طرفداران آنان شعار انحرافی «جمهوری ایرانی» سر دادند.
وی ادامه داد: اگر این سیر انحطاطی ادامه پیدا کند، ـ‌خدای ناکرده‌ـ روزی باور مردم نسبت به اسلام به حد صفر خواهد رسید و عملاً اسلام از نظام حذف خواهد شد. راه مقابله با این سیر انحطاطی هم تقویت تفکر صحیح اسلامی است.
آیت الله مصباح یزدی، شناخت دین، بصیرت و تقوا را سه رکن مهم برای همه افراد جامعه دانست و گفت: هیچ نهاد و سازمانی به تنهایی نمی‌تواند این سه رکن را در مردم ایجاد کند و باید برنامه‌ای گسترده و عمیق برای آشنایی توده مردم با تفکر صحیح اسلامی و بینش سیاسی و خودسازی برگزار شود؛ زیرا به خاطر ضعف در همین ارکان بود که بعضی افراد در سطوح عالی اجرایی کشور دست از عقاید خویش برداشته و به بهانه ارتباطات و تعاملات فرهنگی، به ترویج سکولاریسم ‌پرداختند تا رضایت بیگانگان را جلب کنند.
آیت الله مصباح یزدی در پایان گفت: آنچه سرمایه اصلی کار است، تنها تعهد و کار خالصانه است و در این صورت است که خداوند کمبودها را با امدادهای غیبی جبران خواهد کرد.
گفتنی است این دیدار پنچشنبه 20 اسفندماه در سالن تشریفات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( چهارشنبه 89/1/18 :: ساعت 11:38 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

علامه مصباح یزدی
ریشه تمام انحرافات از صدر اسلام تاکنون دلبستگی به دنیا است
علامه مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان؛
فیلم دیده نشدهی عیادت عمار از عمار
برخی بستگان امام(ره) مانند 1400 سال قبل رفوزه شدند
آیت الله مصباح یزدی در مهدیه مشهد
آیت الله مصباح یزدی
زمینه ترقی و سقوط آدمی
علامه مصباح
آیت الله مصباح یزدی
باید خود را برای شبهات جدید فلسفی آماده کنیم
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 13
>> بازدید دیروز: 39
>> مجموع بازدیدها: 330685
» درباره من

طریق
حق جو
در این وبلاگ گزیده ای از نظرات آیت الله مصباح یزدی به صورت لینک منعکس می گردد.

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی آثار علامه مصباح یزدی [4]
فهرست کتب علامه مصباح یزدی [152]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صمیمیت؛ محور ارتباط مؤمنین بارش رحمت در سایه محبت دو مؤمن .
» آرشیو مطالب
سال 85
بحث مشروعیت و مقبولیت
در باب ولایت فقیه
دوستان واقعی اهل بیت
محاسبه نفس
نگاه مؤمن به دنیا
نشانه هاى ایمان
دین و جهل دینی
ثمرات استقامت
شرط نجات بخش
خوف و رجا
شادی
دام های شیطان
چند کاستی اخلاقی
پاداشهایی بزرگ
شیعه از منظر امام صادق
گناه مغفور و نیکی مقبول
تبلیغات
سخنرانیها
مطالب متنوع
سال 87
سال 88
سال 89
بهار 90
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
بهار 91
تابستان 91
پاییز 91
زمستان 91
بهار 92
تابستان 92
پاییز 92
زمستان 92
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» طراح قالب
 – جنبش وبلاگی حامیان جبهه پایداری