سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ می فرماید : «ای محمّد! اگر آفریدگان به ساخته های شگفت من می نگریستند، جزمرا نمی پرستیدند و اگر شیرینی یاد مرا در دل هایشان می چشیدند، ملازم درگاه من می شدند و اگر به ظرائف نیکی های من می نگریستند، به چیزی جز من نمی پرداختند» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
طریق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حفظ اصالت دینی

آیت‌الله مصباح‌یزدی:
حفظ اصالت دینی بر عهده روحانیت است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: امروز برخی افراد سود جو برای رسیدن به اهداف شوم خود فرقه‌های جدید ایجاد می‌کنند که در چنین شرایطی حفظ اعتقادات و اصالت‌های دینی بر عهده روحانیت است.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در سلسله جلسات تفسیر خطبه فدکیه که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به فلسفه نبوت و بعثت پیامبراکرم (ص) اظهار داشت: زمانی که پیامبر از طرف خداوند مامور شد تا رسما رسالت خویش را به مردم ابلاغ کند، جامعه در جهالت به سر برده و گمراهی جهان را فرا گرفته بود.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در آن زمان دین و آیین‌های زیادی مردم را به خود مشغول کرده بود، گفت: در چنین شرایطی راه صحیح بندگی خدا در ابهام بوده و طالبان حقیقیت و سعادت به مسیر درست آشنا نبودند، بنابراین وقتی پیامبر مبعوث شدند به این مهم اقدام و بشر را به سوی راه درست بندگی رهنمون کردند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاریخچه افتراق مردم در روش‌های پرستش و وجود ادیان مختلف افزود: در خصوص پیدایش ادیان متعدد و تاریخچه آن دو نظر مهم وجود دارد که روش اول مربوط به جامعه شناسان بوده و آنان طبق علم خود نتایجی به دست آورده‌اند.

* مبانی علم جامعه شناسی بر گرایش‌های مادی متکی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر اینکه مبانی علم جامعه شناسی متکی بر گرایش‌های مادی است، تصریح کرد: جامعه شناسان اصل تعدد ادیان را از کثرت به وحدت دانسته و بیان می‌کنند که در گذشته به دلیل وجود قبایل مختلف و زیاد، پس از مرگ روسای قبایل افراد آن قبیله برای پاسداشت مقام رئیس خود مجسمه او را ساخته و برای آن ارزش قائل بودند، بنابراین از این طریق بت‌پرستی شیوع یافت و بعد‌ها با نزدیک شدن جوامع بشری به هم و افزایش ارتباطات، ادیان مختلف به وجود آمد.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه دیدگاه منابع اسلامی به ویژه قرآن را در مورد پیدایش تعدد ادیان مدنظر قرار داد و ابراز داشت: قرآن بیان می کند که انسان‌ها ابتدا خداپرست بودند، ولی به تدریج بر اثر اختلافات، ادیان مختلف نیز به وجود آمد؛ یعنی سیر ادیان از وحدت به کثرت بوده است و این برعکس نظریه جامعه شناسان است.
وی خاطرنشان کرد: طبق نظر قرآن در ابتدا دین واحد توحیدی در بین بشر وجود داشته است، اما با گذشت زمان عده‌ای از افراد سود جو و جاه طلب برای رسیدن به مقاصد خود به طور عمد در این وحدت خدشه وارد کردند.
عضو خبرگان رهبری یادآور شد: البته در جامعه امروز نیز این افراد وجود دارند که برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به ایجاد فرقه‌های جدید می‌زنند.

* روش‌های افراد جاه طلب برای تحریف دین
وی با بیان اینکه این افراد جاه طلب به دو صورت در دین تحریف ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: در روش اول آنها در ابتدا چیزهایی را آرام، آرام ضمیمه دین کرده که بعدها جزیی از دین می‌شود، ولی در روش دوم آنها مستقیما به سراغ مسائل و اصول دین رفته و با بیان اینکه این تحریفات زیاد مهم نیستند، به مرور زمان آن مسئله اصلی را تحریف می‌کنند.
آیت‌الله مصباح یزدی در پایان تاکید کرد: در چنین شرایطی حفظ اعتقادات و اصالت‌های دینی جامعه بر عهده روحانیت است.
انتهای پیام/س10/ح



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( سه شنبه 89/6/9 :: ساعت 2:44 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

علامه مصباح یزدی
ریشه تمام انحرافات از صدر اسلام تاکنون دلبستگی به دنیا است
علامه مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان؛
فیلم دیده نشدهی عیادت عمار از عمار
برخی بستگان امام(ره) مانند 1400 سال قبل رفوزه شدند
آیت الله مصباح یزدی در مهدیه مشهد
آیت الله مصباح یزدی
زمینه ترقی و سقوط آدمی
علامه مصباح
آیت الله مصباح یزدی
باید خود را برای شبهات جدید فلسفی آماده کنیم
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 17
>> بازدید دیروز: 47
>> مجموع بازدیدها: 330209
» درباره من

طریق
حق جو
در این وبلاگ گزیده ای از نظرات آیت الله مصباح یزدی به صورت لینک منعکس می گردد.

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی آثار علامه مصباح یزدی [4]
فهرست کتب علامه مصباح یزدی [152]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صمیمیت؛ محور ارتباط مؤمنین بارش رحمت در سایه محبت دو مؤمن .
» آرشیو مطالب
سال 85
بحث مشروعیت و مقبولیت
در باب ولایت فقیه
دوستان واقعی اهل بیت
محاسبه نفس
نگاه مؤمن به دنیا
نشانه هاى ایمان
دین و جهل دینی
ثمرات استقامت
شرط نجات بخش
خوف و رجا
شادی
دام های شیطان
چند کاستی اخلاقی
پاداشهایی بزرگ
شیعه از منظر امام صادق
گناه مغفور و نیکی مقبول
تبلیغات
سخنرانیها
مطالب متنوع
سال 87
سال 88
سال 89
بهار 90
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
بهار 91
تابستان 91
پاییز 91
زمستان 91
بهار 92
تابستان 92
پاییز 92
زمستان 92
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» طراح قالب
 – جنبش وبلاگی حامیان جبهه پایداری