سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حساب نفس خود کرد سود برد ، و آن که از آن غافل ماند زیان دید ، و هر که ترسید ایمن شد و هر که پند گرفت بینا گردید . و آن که بینا شد فهمید و آن که فهمید دانش ورزید . [نهج البلاغه]
طریق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» زمینههای فتنه 88

روایت ذوالشهادتین امام و مطهری زمان از زمینه‌های فتنه 88
خدا می‌خواست این‌ها را رسوا کند

 

«اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا، این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر می کند...» این جملات بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در تجلیل از شخصیت «آیت الله محمدتقی مصباح یزدی» است. درست در همان دوره منتهی به زمان ایراد این سخنان بود که جریان نفاق، جنگ رسانه ای سنگینی در تخریب چهره این عالم دردمند و مبارز به راه انداخته بود؛ جریانی که در نهایت با فتنه گری در سال 88 نقاب از چهره برانداخت و صحت سخنان و مواضع استاد مصباح در آن سالها را در عمل به اثبات رساند. رهبر معظم انقلاب پس از آنکه در سال 78 فرمودند: «بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم.» حمایتهای خود را از این عالم بصیر انقلابی همچنان ادامه دادند و در حالی که موج تخریبها علیه ایشان همچنان ادامه داشت، یک سال بعد در جمع دانشجویان طرح ولایت فرمودند: «این هجوم های تبلیغاتی که به شخصیت های برجسته و انسان های والا و بااخلاق برجسته وارد می کنند، نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیت هایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل بایستی قدردان و سپاس گزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرند! حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد، آن جا را دشمن زود تشخیص می دهد، چون حسابگر است. دشمن آن جا را می شناسد و به مقابله اش می آید. با مرحوم شهید مطهری هم همین جور برخورد کردند.» برای کسانی که پای درس علامه طباطبایی نشسته بودند و سالها هم بحث و هم درس استاد مصباح بودند مقایسه او با شهید بزرگوار مرتضی مطهری چندان غریب نبود؛ آنها خود، از زبان علامه شنیده بودند که «مصباح در میان شاگردان من مثل انجیر در میان سایر میوه هاست؛ چرا که فکر او هیچ چیز دورانداختنی و زایدی ندارد.» مطهری قهرمان مبارزه با التقاطهای عصر خود بود و با مارکسیسم در ستیز؛ مصباح نیز قهرمان مقابله با لیبرالیسم، پلورالیسم و دیگر افکار التقاطی جریانات غربزده.   ادامه مطلب 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( دوشنبه 89/10/6 :: ساعت 10:39 عصر )
»» منطق روشن

آیت‌الله مصباح یزدی:
منطق روشن فتنه فرهنگی را خنثی‌ می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است و منطق قوی و روشن می‌تواند فتنه‌ها را خنثی‌ کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( دوشنبه 89/9/29 :: ساعت 2:5 عصر )
»» پی ریزی فتنه 88

آیت‌الله مصباح‌یزدی:
فتنه 88 به ‌مدت ‌20 سال توسط سیاست‌مداران خارجی و داخلی پی‌ریزی شده بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در فتنه 88 که به مدت ‌20 سال توسط زیرک‌ترین سیاست‌مداران داخلی و خارجی پی‌ریزی شده بود و آنان شکی در به ثمر رسیدن نقشه خود که همان سقوط نظام اسلامی بود نداشتند، مردم ما با بصیرت و هوشمندانه حتی از سیاستمداران سبقت گرفته و فتنه را خاموش کردند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( شنبه 89/9/6 :: ساعت 9:13 عصر )
»» سخنان آیت الله مصباح یزدی در جمع مسئولان همایش روز جهانی فلسفه

بسم الله الرحمن الرحیم

از حسن نظر شما و الطاف دیرینه و مستمر شما سپاسگذاری می‌کنیم و همین‌طور از جناب آقای دکتر اعوانی که سال‌ها از حضورشان استفاده می‌کردیم و در تدریس این مجموعه نقش مهمی داشتند و از شخصیت‌های برجسته‌ای که واقعاً مایه فخر کشور هستند همچنین از سایر عزیزان؛ به‌طور غیابی از حضرت آیت الله جوادی که افتخار جهان اسلام هستند و دست ما به دامن ایشان نمی‌رسد و خوشحالیم که آقازاده‌شان حضور دارند و ما بوی گل را از گلاب استشمام می کنیم . حالا اگر آقایان لطف بفرمایند اندکی بیشتر ما را در جریان بگذارند تا در این فرصت از نظر آقایان بیشتر بهره‌مند شویم. اما درباره اظهار لطفی که فرمودند، حقیقتاً مایة شرمندگی بنده است.

 والا اگر ما اینجا برای چند طلبه بحث فلسفی مطرح می‌کنیم، معنایش این نیست که نام بنده در کنار حضرت آیت الله جوادی آملی برده شود؛ من این را واقعاً از ته دل می‌گویم و ایشان از مفاخر عالم اسلام می‌دانم و مفتخرم که دست ایشان را ببوسم. به‌طور معمول هروقت خدمت ایشان شرفیاب می‌شوم، سعی می‌کنم این کار را انجام بدهم. حق این کار واقعاً بوسیله ایشان انجام می‌شود و خوب است که ایشان به دنیا هم شناسانده شود؛ ایشان واقعاً مجاهدت نمودند و عمر شریف خود را وقف فلسفه کردند. البته منحصراً نه در تفسیر کار مرحوم آقای طباطبایی را ادامه دادند و با امکاناتی که حالا فراهم است به بهترین نحو همچنان ادامه می‌دهند و این باقیات صالحاتی است که قرن‌ها دوام خواهد یافت واین افتخار نصیب ایشان می‌شود که یک دوره کامل تفسیر را با این عظمت، با این وسعت و با این شکوه بیان کنند و خوشبختانه هم‌زمان یا با اندکی تأخیر در رسانه‌ها پخش شود مردم استفاده کنند علما استفاده کنند.

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( چهارشنبه 89/9/3 :: ساعت 8:28 عصر )


»» کلمه ولایت

آیت‌الله مصباح یزدی:
معادلی برای کلمه ولایت در زبان فارسی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به پیچیدگی و عظمت مفهوم ولایت، اظهار داشت:زبان فارسی از ولایت به پیوند تعبیر می‌شود، اما معادلی برای این کلمه در زبان فارسی وجود ندارد که بتواند بار معنایی این واژه را بیان کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( چهارشنبه 89/9/3 :: ساعت 8:14 عصر )
»» عرفانهای نوظهور

آیت‌الله مصباح یزدی:
عرفان‌های نوظهور دام شیاطین برای قلوب پاک جوانان است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح یزدی گفت: عرفان‌های نوظهور که در بعضی محافل علمی مطرح می‌شود؛ جوانان پاک و مؤمن را منحرف می‌کند تا را‌ه‌های کوتا‌ه‌تر از دینداری برای رسیدن به آرامش و قدرت روحی معرفی ‌کند و افراد را از رسیدن به کمال انسانی است باز می‌دارد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( سه شنبه 89/8/25 :: ساعت 7:28 عصر )
»» فلسفه حقوق

آیت‌الله مصباح یزدی:
فلسفه حقوق جزای اسلامی تنبه و عبرت گرفتن است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح یزدی فلسفه حقوق جزای اسلامی را خلاف دیدگاه‌های غربی دانست و اظهار داشت: فلسفه حقوق جزای اسلامی مجازات مجرمین و تنبه دادن دیگران است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( پنج شنبه 89/8/13 :: ساعت 10:41 عصر )
»» فرقه های نوظهور

آیت‌الله مصباح‌ یزدی:
آگاهی‌بخشی از ورود جوانان به فرقه‌های نوظهور جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: باید در عصر حاضر که فرقه‌های نوظهور شکل‌ می‌گیرد، با آگاهی‌بخشی از ورود جوانان به این فرقه‌ها جلوگیری کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( چهارشنبه 89/8/5 :: ساعت 8:38 عصر )
»» نعمت وجود آیت الله خامنه ای

ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از زبان آیت‌الله مصباح یزدی؛
نعمت وجود آیت‌الله خامنه‌ای از مجموع تمام نعمات جهان برتر است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح یزدی گفت: اگر همه نعمت‌های مادی را در یک کفه بگذاریم و نعمت مقام معظم رهبری را در کفه دیگر، ارزش و نفع وجود شخص ایشان به‌عنوان یک نعمت برای فرد فرد ما، نه برای کل جامعه, از مجموع نعمت‌های مادی که خدا به هر فردی می‌دهد بیشتر است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( جمعه 89/7/30 :: ساعت 7:15 عصر )
»» رهبری و فتنه های اخیر..

آیت‌الله مصباح یزدی:
رهبری در فتنه‌های اخیر کشتی‌ نظام را به ساحل رساندند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)‌ گفت: مقام معظم رهبری در فتنه‌های اخیر کشتی نظام را اعجازگونه به ساحل رساندند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در سخنرانی خود در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم، با اشاره به دیدگاه مردم قبل از انقلاب به روحانیون اظهار داشت: در جامعه قبل انقلاب هیچکس فکر نمی‌کرد روزی یک روحانی در رأس یک کشور 70 میلیونی قرار بگیرد و علاوه بر آن مردم به او عشق بورزند.
وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در فتنه‌های اخیر کشتی نظام را اعجازگونه به ساحل رساندند، گفت: نعمت رهبری در فتنه‌های اخیر خود را بیشتر نشان داد به طوریکه ایشان نقش خود را به خوبی در این فتنه‌ها ایفا کردند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه با ایجاد انقلاب اسلامی تحول روحی و روانی در جامعه به وجود آمد، بیان داشت: قوانین طبیعی طوری است که روز به روز روند توجه انسان به سمت مادیات می‌رود و فساد اخلاقی در آنها بیشتر می‌شود اما در جامعه ما به خوبی با وجود تکنولوژی‌های فراوانی که آثار سویی هم داشته است، گرایش غیرقابل تفسیر به معنویت و ارزش‌های الهی لمس می‌شود.
وی با بیان اینکه عامل اصلی توجه مردم به مکان‌های مذهبی گرایش الهی آنها‌ست‌، افزود: گرایش جوانان به تحصیلات حوزوی با وجود کمبودهایی که در حوزه وجود دارد و بی‌مهری‌هایی که گاهی از طرف برخی مسئولان اعمال می‌شود و همچنین اشتیاقی که در آنها وجود دارد، ویژگی‌ بسیار بزرگی برای جامعه ما‌ست.

*نیاز به همت بلند برای تحقق اهداف اسلام
آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه تحولات علمی دنیای امروز در دانشگاه‌ها به دلیل همت برخی عالمان است، تصریح کرد: ما در این شرایط حساس با توجه به قابلیت‌‌هایی که در اسلام وجود دارد، وظیفه حساسی داریم که باید به آن به خوبی عمل کنیم.
وی ادامه داد: به شکرانه نعمت‌های عامی که خداوند به تمام انسان‌ها داده، پیروزی انقلاب اسلامی و انگیزه الهی که خدا در دل مردم ایجاد کرده، ایجاب می‌کند که از فرصت به دست آمده حداکثر استفاده را ببریم و برای تحقق هدف آفرینش و اسلام تلاش کنیم که شرط این کار همت بلند است.

*توجه نکردن به منافع شخصی و زودگذر دنیا
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه نباید به منافع شخصی و زودگذر دنیا چندان توجه شود، افزود: نباید به منافع دنیایی زیاد بها داده شود و باید برای تحقق اهداف اسلام بیشتر تلاش کرد.
وی ادامه داد: توقع از حوزه بیشتر از دانشگاه است و برخی فکر می‌کنند زمانی که از دانشگاه می‌گذرند و وارد حوزه می‌شوند، امکانات بهتری نسبت به دانشگاه برای آنها فراهم است و زمانی که با کمبود امکانات مواجه می‌شوند، یک سرخوردگی در آنها ایجاد می‌شود.

*همت بلند راه جلوگیری از سرخوردگی طلاب
آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های برخورد با سرخوردگی طلاب همت بلند است،‌ اظهار داشت: البته انسان نیاز دارد نیازهای مادی خود را برطرف کند اما نباید آن را در زندگی یک هدف قرار داد و باید همت را بیشتر کرد.
وی با تاکید بر اینکه تلاش‌ در راستای درس‌ خواندن طلبگی را باید یک کار جهادی فرض کرد، بیان داشت: نباید به عنوان شغل، هنر و یا هرچیز دیگری به طلبگی نگاه شود و باید با نگاهی به این دوران نگریسته شود که زمان جنگ به حضور در جبهه‌ها نگاه می‌شد.

*جهاد در جنگ امروز هزاران بار ارزشمندتر از دوران دفاع مقدس است
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس دشمنی حمله کرد تا نظام را از بین ببرد اما امروز دشمن حمله کرده تا کیان و اصل اسلام را از بین ببرد.
وی ادامه داد: اگر درک صحیحی از جنگ امروز داشته باشیم، جنگ امروز هزاران بار ارزشمندتر و ارزنده‌تر از دوران دفاع مقدس‌ است.

*نگاه جهادی به طلبگی مشکلات آن را آسان می‌کند
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: طلبگی جهادی است که برای حفظ میراث تمام انبیا و دستاوردهای سیدالشهدا در کربلا صورت می‌گیرد و اگر با این دید به طلبگی نگاه کنیم تمام مشکلات برای ما آسان می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه برای پیروزی در جهاد طلبگی باید برای مقابله با سختی‌ها آماده بود، بیان داشت: شرط دوم موفقیت در طلبگی نگرش جهادی به آن است وگرنه اسلام با خطر مواجه می‌شود.
آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: در شرایط قبل از انقلاب امام و علمای دیگر در سختی و تاریکی شب مشغول درس ‌خواندن می‌شدند و اگر ما هم بخواهیم نقش خود را درست ایفا کنیم باید چنین همتی داشته باشیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حق جو ( پنج شنبه 89/7/22 :: ساعت 6:45 عصر )
<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

علامه مصباح یزدی
ریشه تمام انحرافات از صدر اسلام تاکنون دلبستگی به دنیا است
علامه مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان؛
فیلم دیده نشدهی عیادت عمار از عمار
برخی بستگان امام(ره) مانند 1400 سال قبل رفوزه شدند
آیت الله مصباح یزدی در مهدیه مشهد
آیت الله مصباح یزدی
زمینه ترقی و سقوط آدمی
علامه مصباح
آیت الله مصباح یزدی
باید خود را برای شبهات جدید فلسفی آماده کنیم
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 16
>> بازدید دیروز: 17
>> مجموع بازدیدها: 330137
» درباره من

طریق
حق جو
در این وبلاگ گزیده ای از نظرات آیت الله مصباح یزدی به صورت لینک منعکس می گردد.

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی آثار علامه مصباح یزدی [4]
فهرست کتب علامه مصباح یزدی [152]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صمیمیت؛ محور ارتباط مؤمنین بارش رحمت در سایه محبت دو مؤمن .
» آرشیو مطالب
سال 85
بحث مشروعیت و مقبولیت
در باب ولایت فقیه
دوستان واقعی اهل بیت
محاسبه نفس
نگاه مؤمن به دنیا
نشانه هاى ایمان
دین و جهل دینی
ثمرات استقامت
شرط نجات بخش
خوف و رجا
شادی
دام های شیطان
چند کاستی اخلاقی
پاداشهایی بزرگ
شیعه از منظر امام صادق
گناه مغفور و نیکی مقبول
تبلیغات
سخنرانیها
مطالب متنوع
سال 87
سال 88
سال 89
بهار 90
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
بهار 91
تابستان 91
پاییز 91
زمستان 91
بهار 92
تابستان 92
پاییز 92
زمستان 92
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» طراح قالب
 – جنبش وبلاگی حامیان جبهه پایداری